Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dijous, 24 de març del 2011

Dissertació sobre el Manga

Aquí em puc ficar en un embolic ja que, degut a la gran popularitat que gaudeix actualment el fenomen Manga, les meves opinions de persona no massa entesa en el tema poden ferir susceptibilitats. Bé, per començar, val a dir que el Manga no és una cosa nova ja que és hereva d'antigues il·lustracions japoneses com aquesta d'Hokusai de finals del s. XVIII o començaments del s. XIX.
______________________________________

Aquí me puedo meter en un lío ya que, debido a la gran popularidad que goza actualmente el fenómeno Manga, mis opiniones de persona no demasiado entendida en el tema pueden herir susceptibilidades. Bueno, para empezar, cabe decir que el Manga no es algo nuevo ya que es heredera de antiguas ilustraciones japonesas como esta de Hokusai de finales del s. XVIII o comienzos del s. XIX.





Penso que en 200 anys no ha evolucionat tot el que pot donar aquest temps. Bé, aquí no es tracta de parlar d'història si no de donar la meva opinió sobre diversos aspectes del Manga:

- Estil: no faré judicis de valor sobre si l'estil és millor o pitjor (això va a gustos), només dir que, dins les variants que pugui haver entre un autor o un altre, es regeixen tots per un patró comú i per a gent com jo, és molt difícil de distingir l'estil personal de cadascú. Pot ser Sin-Chan sigui una excepció en tot aquest monoestilisme. Penso que ha de ser força frustrant que t'obliguin a cenyir-te a uns patrons establerts comercialment i no puguis sortir-te'n de cap de les maneres... o és que la mentalitat japonesa va per aquest camí, ho desconec.
- Expressivitat: el mateix. Hi ha com un patró per a cada expressió, unes postures, unes cares concretes segons el que es vulgui comunicar. Cap personatge n'és aliè i tots actuen de la mateixa manera.
_____________________________________
 
Pienso que en 200 años no ha evolucionado todo lo que puede dar este tiempo. Bueno, aquí no se trata de hablar de historia sino de dar mi opinión sobre diversos aspectos del Manga:

- Estilo: no haré juicios de valor sobre si el estilo es mejor o peor (esto va a gustos), sólo decir que, dentro de las variantes que pueda haber entre un autor u otro, se rigen todos por un patrón común y para gente como yo, es muy difícil de distinguir el estilo personal de cada uno. Puede ser que Sin-Chan sea una excepción en todo este monoestilisme. Pienso que debe ser bastante frustrante que te obliguen a adherirte a unos patrones establecidos comercialmente y no puedas salir adelante de ninguna manera ... o es que la mentalidad japonesa por este camino, lo desconozco.
 - Expresividad: lo mismo. Hay como un patrón para cada expresión, unas posturas, unas caras concretas según lo que se quiera comunicar. Ningún personaje es ajeno y todos actúan de la misma manera.

Una altra qüestió que em preocupa de la moda, eterna moda, del Manga és que molts dels nens i joves d'avui en dia que volen aprendre il·lustració, es decanten directament pel Manga. Problema? El que he dit abans, renuncien a desenvolupar un estil personal a canvi d'unes directrius tècniques massa estrictes. Sacrifiquen el caràcter del traç per una tècnica depurada subjecte als prototips existents. Per sort hi ha excepcions però sóc força pessimista davant del futut de la il·lustració, no sé si només d'aquest país o mundial.
______________________________________

Otra cuestión que me preocupa de la moda, eterna moda, del Manga es que muchos de los niños y jóvenes de hoy en día que quieren aprender ilustración, se decantan directamente por Manga. Problema? Lo que he dicho antes, renuncian a desarrollar un estilo personal a cambio de unas directrices técnicas demasiado estrictas. Sacrifican el carácter del trazo por una técnica depurada sujeta a los prototipos existentes. Por suerte hay excepciones pero soy bastante pesimista ante el fututo de la ilustración, no si sólo de este país o mundial.