Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimecres, 10 de juliol del 2013

Fotògrafs amb història: Lee Friedlander (1934--) 2/6

El Jazz

Com comentava al post anterior, no se sap si la passió per la fotografia de Friedlander superava a la que tenia pel jazz. Quan anava a l'institut va estar treballant en una botiga de fotografia on va estar fent petites feines per al DJ i fotògraf freelance Stan Spiegel, també molt afeccionat al jazz. Després va estar ajudant-lo en alguns dels seus encàrrecs. Se suposa que devien de parlar més de música que de fotografia. Degut a la seva passió pel jazz, mica a mica anà introduint-se en aquests cercles a base d'atansar-se a estudis de gravació i locals nocturns on hi actuaven les grans estrelles. El seu moment de glòria va ser quan va fer la portada d'alguns dels àlbums d'Altantic Records. Un productor d'aquesta firma, Joel Dorn, digúe que Lee Friedlander ensenyava com era aquella gent quan no estaven fent el que eren.
____________________________________

Como comentaba en el post anterior, no se sabe si la pasión por la fotografía de Friedlander superaba a la que tenía por el jazz. Cuando iba al instituto estuvo trabajando en una tienda de fotografía donde estuvo haciendo pequeños trabajos para el DJ y fotógrafo freelance Stan Spiegel, también muy aficionado al jazz. Después estuvo ayudándole en algunos de sus encargos. Se supone que debían de hablar más de música que de fotografía. Debido a su pasión por el jazz, poco a poco fue introduciéndose en estos círculos a base de acercarse a estudios de grabación y locales nocturnos donde actuaban las grandes estrellas. Su momento de gloria fue cuando hizo la portada de algunos de los álbumes de Altantic Records. Un productor de esta firma, Joel Dorn, dijo que Lee Friedlander enseñaba como era aquella gente cuando no estaban haciendo lo que eran.

1950 Julius Watkins and Charlie Rouse

1956 Basie Band

1956 Billy Eckstine, Joe Newman & Eddie Jones

1956 Coleman Hawkins

1956 Duke Ellington

1956 Lester Young

1957 PeeWee Marquette and Count Basie

1957 Phil Woods

1957 Thelonius Monk



1958 Jimmy Rushing

1958 Ray Charles



1959 Charles Mingus

1959 Joe Turner

1960 Don Cherry, Charlie Haden, Ornette Coleman & Ed Blackwell

1960 Ornette Coleman

1961 Modern Jazz Quartet

1966 King Curtis

1967 Yusef Lateef

1968 Aretha Franklin

1968 David "Fat Head" Newman

1969 Miles Davis

1972 Roland Kirk

1974 Arnold Crane




Nota: en aquesta série de "Fotògrafs amb història" no hi faré constar les fonts de les informacions ni de les imatges. Conec bé les normes no escrites de publicacions però, també, he pogut copsar a les meves recerques textos idèntics d'una pàgina a una altra no deixant clar quin és l'orígent de la font. Pel que fa a les imatges, sovint m'he trobat que a una mateixa se li atribueixen diferents autors, dates o localitzacions, per tant, agrairia que si algú hi troba alguna incorrecció m'ho faci saber.

_______________________________________________

Nota: en esta serie de "Fotógrafos con historia" no haré constar las fuentes de las informaciones ni de las imágenes. Conozco bien las normas no escritas de publicaciones pero, también, he podido captar en mis investigaciones textos idénticos de una página a otra no dejando claro cuál es el origen de la fuente. En cuanto a las imágenes, a menudo me he encontrado que a una misma se le atribuyen diferentes autores, fechas o localizaciones, por tanto, agradecería que si alguien encuentra alguna incorrección me lo haga saber.