Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).
M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).
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Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).
Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).
M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).
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Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).
Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).
dijous, 7 de juliol del 2011
Festival Internacional de Música de Cantonigròs 2011
Algú creu que a Vic els participants es trobaran com a Cantoni?
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¿Alguien cree que en Vic los participantes se encontrarán como en Cantoni?
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Festival Internacional de Música de Cantonigròs 2011
Festival Internacional de Música de Cantonigròs
Aquesta foto, per cert que és meva, va guanyar el tercer premi del concurs de fotografia del Festival Internacional de Música de Cantonigròs 2010. Penso que en vaig presentar de millors (al meu criteri) però suposo que el jurat va valorar l'espectacularitat. No sé, igual sóc una mica estrany en qüestió de gustos.
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Esta foto, por cierto que es mía, ganó el tercer premio del concurso de fotografía del Festival Internacional de Música de Cantonigròs 2010. Pienso que presenté de mejores (a mi criterio) pero supongo que el jurado valoró la espectacularidad. No sé, igual soy un poco raro en cuestión de gustos.
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Festival Internacional de Música de Cantonigròs 2010
dimecres, 6 de juliol del 2011
Festival Internacional de Música de Cantonigròs 2011 - El cartell
Aprofitant que la propera setmana comença el Festival Internacional de Música de Cantonigròs volia iniciar una série d'entrades al respecte.
No em puc estar de parlar del cartell d'aquest any. Hi ha una gran qüestió que no m'acaba de quadrar: amb tots els respectes a l'homenatge que es pugui fer a la com li diguin que va fer el Papa a la Sagrada Família, no trobo la relació del Festival amb la façana del naixement.
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Aprovechando que la próxima semana comienza el Festival Internacional de Música de Cantonigròs quería iniciar una serie de entradas al respecto.
No puedo dejar de hablar del cartel de este año. Hay una gran cuestión que no me acaba de cuadrar: con todos los respetos al homenaje que se pueda hacer a como le digan que hizo el Papa en la Sagrada Familia, no encuentro la relación del Festival con la fachada del nacimiento.
No puedo dejar de hablar del cartel de este año. Hay una gran cuestión que no me acaba de cuadrar: con todos los respetos al homenaje que se pueda hacer a como le digan que hizo el Papa en la Sagrada Familia, no encuentro la relación del Festival con la fachada del nacimiento.
El primer que em ve al cap al veure el cartell és que m'estan anunciant un concert de música sacra al Palau de la Música. Si has de parar i llegir el que et posa crec, dins la meva humil opinió, que ja no està desenvolupant la tasca principal pel qual està creat. Hauria d'haver-hi una icona, un símbol o un logo que fos comú en tota imatge promocional del festival per a que fos visualment comprensible cada any a primer cop de vista ja que el cervell estaria acostumat a veure-ho. De fet, els primers cartells traçaven tots la particular i inconfusible silueta del Cabrerès.
Durant anys s'encarregava a algun artista o il·lustrador amb cert prestigi dins del seu món la imatge del cartell com podien ser Pilarín Bayès, Roser Capdevila o Coll i Bardolet. Aquest darrer, malgrat que la seva obra d'aquell moment fos tot del mateix, els mateixos motius, gairebé la mateixa il·lustració, té una pregnància que li dona, encara, un sentit.
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Lo primero que me viene a la cabeza al ver el cartel es que me están anunciando un concierto de música sacra en el Palau de la Música. Si tienes que parar y leer lo que te pone creo, en mi humilde opinión, que ya no está desarrollando la tarea principal por el que está creado. Debería haber un icono, un símbolo o un logo que fuera común en toda imagen promocional del festival para que fuera visualmente comprensible cada año a primera vista ya que el cerebro estaría acostumbrado a verlo. De hecho, los primeros carteles trazaban todos la particular e inconfundible silueta del Cabrerès.
Durante años se encargaba a algún artista o ilustrador con cierto prestigio dentro de su mundo la imagen del cartel como podían ser Pilarín Bayès, Roser Capdevila o Coll Bardolet. Este último, a pesar de que su obra de aquel momento fuera todo lo mismo, los mismos motivos, casi la misma ilustración, tiene una pregnancia que le da, aún, un sentido.
Durante años se encargaba a algún artista o ilustrador con cierto prestigio dentro de su mundo la imagen del cartel como podían ser Pilarín Bayès, Roser Capdevila o Coll Bardolet. Este último, a pesar de que su obra de aquel momento fuera todo lo mismo, los mismos motivos, casi la misma ilustración, tiene una pregnancia que le da, aún, un sentido.
Amb el temps, els organitzadors sabran les raons, es va anar abandonant la importància de promoció gràfica insertant fotografies d'arxiu. Igual aquestes fotos poden suggerir la idea de festival folclóric, no ho nego, però al mateix temps, al menys a mi, dona una imatge de despreocupació i de pèrdua de categoria (ja dic, només la impresió, que després ja en parlaré del prestigi del festival fora d'aquí).
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Con el tiempo, los organizadores sabrán las razones, se fue abandonando la importancia de promoción gráfica insertando fotografías de archivo. Igual estas fotos pueden sugerir la idea de festival folclórico, no lo niego, pero al mismo tiempo, al menos a mí, da una imagen de despreocupación y de pérdida de categoría (ya digo, sólo la impresión, que luego ya hablaré del prestigio del festival fuera de aquí).
Bé, tornant al tema del cartell d'enguany, la imatge de l'àngel amb la trompeta em remet a un altre passatge bíblic ben diferent al naixement: l'apocalipsi, la fi del mon. I pot ser, també, la idea del que l'ha dissenyat ja que, malhauradament, té tota la pinta de ser el darrer Festival que es fa. Problemes urbanístics + regateigs pressupostaris entre l'organització i l'ajuntament + la crisi + inversions necessàries (o no) han causat una tempesta perfecta que poden acabar amb 29 anys d'història d'aquest Festival. La Fundació diu que se l'endurà a Vic, però això està per veure. No serà el mateix a una ciutat on el juliol és un autèntic infern que a la muntanya amb la fresca i els seus païsatges únics.
En una ciutat serà impossible comptar amb la col·laboració desinteressada de tots els veïns treballant en tot el que siguin capaços sense demanar més que una samarreta (com a màxim una gorra). Aquest Festival té un prestigi internacional gràcies al treball, per una banda del Josep Maria Busquets, el President de la Fundació i pare de la criatura, i per l'altra tot un poble volcat amb aquesta idea per a que l'organització sigui perfecta. Recordo l'any passat veure uns sicilians, nois amb aspecte i actitid xulesca, els quals semblava que a les estones lliures es dedicaven a assassinar gent per encàrrec, plorant com a nens desconsolats després de saber que habíen guanyat el premi de dansa. Aquesta imatge és la que defineix el prestigi d'aquest Festival al mon. Per quatre ximpleries se'l volen carregar.
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Bueno, volviendo al tema del cartel de este año, la imagen del ángel con la trompeta me remite a otro pasaje bíblico bien diferente al nacimiento: el apocalipsis, el fin del mundo. Y puede ser, también, la idea del que lo ha diseñado ya que, desgraciadamente, tiene toda la pinta de ser el último Festival que se hace. Problemas urbanísticos + regateos presupuestarios entre la organización y el ayuntamiento + la crisis + inversiones necesarias (o no) han causado una tormenta perfecta que pueden acabar con 29 años de historia de este Festival. La Fundación dice que se lo llevará en Vic, pero eso está por ver. No será lo mismo en una ciudad donde en julio es un auténtico infierno que en la montaña con la fresca y sus paisajes únicos.
En una ciudad será imposible contar con la colaboración desinteresada de todos los vecinos trabajando en todo lo que sean capaces sin pedir más que una camiseta (como máximo una gorra). Este Festival tiene un prestigio internacional gracias al trabajo, por un lado de Josep Maria Busquets, el Presidente de la Fundación y padre de la criatura, y por otro todo un pueblo volcado con esta idea para que la organización sea perfecta. Recuerdo el año pasado ver unos sicilianos, chicos con aspecto y actitid chulesca, que parecía que en sus ratos libres se dedicaban a asesinar gente por encargo, llorando como niños desconsolados tras conocer que habían ganado el premio de danza. Esta imagen es la que define el prestigio de este Festival en el mundo. Por cuatro tonterías se lo quieren cargar.
dimecres, 29 de juny del 2011
Orenetes
dilluns, 27 de juny del 2011
Sant Joan a Cantonigròs
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Sant Joan a Cantonigròs
dijous, 23 de juny del 2011
La Lytro, un nou concepte de càmera
Acabo de llegir que està a punt de sortir al mercat una càmera anomenada Lytro. Segons diuen (i dedueixo) és un pas endavant en el RAW i el que fa és captar els raigs de llum purs i durs i, després, amb l'ordinador es processa tot. A diferència del Raw, a la postproducció pots modificar la perspectiva, l'enfoc i crear efectes 3D. El més interessant és l'enfoc, la qual cosa farà que un no s'hagi de preocupar més i que pugui triar l'objecte que interessi fer-se nítid. A la pàgina de Lytro s'hi pot trobar força exemples de fotos fetes amb aquesta càmera. Sembla interessant. Es començarà a vendre a finals d'any però no he pogut esbrinar el preu. Suposo que, si té èxit, en un parell d'anys millorarà molt la qualitat i baixarà força el preu. Ah, i no cobro comissió de Lytro, només que em sembla una proposta molt interessant i que pot ser força revolucionària.
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Acabo de leer que está a punto de salir al mercado una cámara llamada Lytro. Según dicen (y deduzco) es un paso adelante en el RAW y lo que hace es captar los rayos de luz puros y duros y, después, con el ordenador se procesa todo. A diferencia del Raw, a la postproducción puedes modificar la perspectiva, el enfoque y crear efectos 3D. Lo más interesante es el enfoque, lo que hará que uno no tenga que preocuparse más y que pueda elegir el objeto que interese hacerse nítido. En la página de Lytro se puede encontrar numerosos ejemplos de fotos hechas con esta cámara. Parece interesante. Se comenzará a vender a finales de año pero no he podido averiguar el precio. Supongo que, si tiene éxito, en un par de años mejorará mucho la calidad y bajará bastante el precio. Ah, y no cobro comisión de Lytro, sólo que me parece una propuesta muy interesante y que puede ser bastante revolucionaria.
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Acabo de leer que está a punto de salir al mercado una cámara llamada Lytro. Según dicen (y deduzco) es un paso adelante en el RAW y lo que hace es captar los rayos de luz puros y duros y, después, con el ordenador se procesa todo. A diferencia del Raw, a la postproducción puedes modificar la perspectiva, el enfoque y crear efectos 3D. Lo más interesante es el enfoque, lo que hará que uno no tenga que preocuparse más y que pueda elegir el objeto que interese hacerse nítido. En la página de Lytro se puede encontrar numerosos ejemplos de fotos hechas con esta cámara. Parece interesante. Se comenzará a vender a finales de año pero no he podido averiguar el precio. Supongo que, si tiene éxito, en un par de años mejorará mucho la calidad y bajará bastante el precio. Ah, y no cobro comisión de Lytro, sólo que me parece una propuesta muy interesante y que puede ser bastante revolucionaria.
dimecres, 22 de juny del 2011
Banksy: un heroi o un estafador?
S'ha escrit molt sobre el graffiter més famos del món i no hi ha dues opinions iguals sobre aquest personatge, suposadament britànic, la identitat del qual és un dels secrets més ben guardats que existeixen (tenint en compte que la recepta de la Coca-cola ja ha sortit a la llum). Per a qui no ho sàpiga, Banksy inicià la seva carrera com a graffiter a començaments dels anys 90, mantenint la seva imatge i la seva identitat oculta en tot moment, amb pintades a les parets amb una força càrrega tant irònica com de denúncia sense renunciar a la qualitat artística. De vegades aprofitava cartells o graffitis ja existents o, fins i tot, desperfectes de les parets. Amb el temps va incloure al seu repertori objectes creats al seu taller i deixats en mig del carrer com per exemple una cabina telefònica doblegada per la meitat._________________________________________
Se ha escrito mucho sobre el graffitero más famoso del mundo y no hay dos opiniones iguales sobre este personaje, supuestamente británico, cuya identidad es uno de los secretos mejor guardados que existen (teniendo en cuenta que la receta de la Coca-cola ya ha salido a la luz). Para quien no lo sepa, Banksy inició su carrera como graffitero a principios de los años 90, manteniendo su imagen y su identidad oculta en todo momento, con pintadas en las paredes con una fuerte carga tanto irónica como de denuncia sin renunciar a la calidad artística. A veces aprovechaba carteles o graffitis ya existentes o, incluso, desperfectos de las paredes. Con el tiempo incluyó en su repertorio objetos creados en su taller y dejados en plena calle como por ejemplo una cabina telefónica doblada por la mitad.
És possible que una de les seves obres que va causar més soroll va ser la vegada que posà una nina inflable disfressada de pres de Guantánamo al costat d'una atracció a Disneyland. Immediatament l'atracció es va aturar i es creà un dispositiu impresionant de seguretat pensant que buscaven un terrorista. Van acabar detenint un fotògraf que anava amb ell el qual no va delatar l'artista.
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Es posible que una de sus obras que causó más ruido fue la vez que puso una muñeca hinchable disfrazada de preso de Guantánamo junto a una atracción en Disneyland. Inmediatamente la atracción se detuvo y se creó un dispositivo impresionante de seguridad pensando que buscaban un terrorista. Acabaron deteniendo un fotógrafo que iba con él el que no delató el artista.
L'any 2000 va crear una exposició amb les seves obres la qual cosa dugué a que, aquestes, fossin objectes preats dins els cercles artístics igual que qualsevol dels pintors més cotitzats del seu temps. A partit d'aquí, subhastes, prestigi i les classes altes pagant preus desorbitats per tenir un Banksy a casa seva. Fins i tot n'hi ha exposat algun al MOMA de Nova York.
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En el año 2000 creó una exposición con sus obras lo que llevó a que, éstas, fueran objetos preciados dentro de los círculos artísticos al igual que cualquiera de los pintores más cotizados de su tiempo. A partir de aquí, subastas, prestigio y las clases altas pagando precios desorbitados por tener un Banksy en su casa. Incluso hay expuesto alguno en el MOMA de Nueva York.
Aquest darrer punt és el que més controvèrsia ha creat i que no ha deixat indiferent a ningú que hagi seguit la seva obra. Si un busca opinions a fòrums per la xarxa en trobarà de tots colors. Hi ha qui el justifica dient que necessita diners per a finançar les seves obres, d'altres que és lliure per a fer el que vulgui amb la seva propietat intel·lectual... pel contrari alguns opinen que s'ha venut al sistema el qual fa anys que ve denunciant i que només és un farsant.
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Este último punto es el que más controversia ha creado y que no ha dejado indiferente a nadie que haya seguido su obra. Si uno busca opiniones en foros por la red encontrará de todos colores. Hay quien lo justifica diciendo que necesita dinero para financiar sus obras, otros que es libre para hacer lo que quiera con su propiedad intelectual ... por el contrario algunos opinan que se ha vendido al sistema el que hace años que viene denunciando y que sólo es un farsante.
A mi només em queden alguns dubtes: navegant per la xarxa és possible trobar prou dades disperses dient del poc que se sap d'ell, com per a identificar-lo sense problemes per poc que s'investigui. De fet, per algun lloc s'arriba a dir que ha estat fitxat per la policia. Una altra cosa a la que li dono voltes és al fet de que les classes benestants tan insultades per la seva obra acabin pagant fortunes per aquestes... no serà que ha sigut la manera que tenen d'insultar-lo a ell i fer-lo caure en el més absolut descrèdit?
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A mí sólo me quedan algunas dudas: navegando por la red es posible encontrar suficientes datos dispersos diciendo lo poco que se sabe de él, como para identificarlo sin problemas a poco que se investigue. De hecho, por algún lugar se llega a decir que ha sido fichado por la policía. Otra cosa a la que le doy vueltas es al hecho de que las clases acomodadas tan insultadas por su obra acaben pagando fortunas por estas ... no será que ha sido la manera que tienen de insultarle a él y hacerlo caer en el más absoluto descrédito?
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