Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimarts, 25 de gener del 2011

WFP 2009


Aquesta és la guanyadora del WFP 2009.... sí, mostra les misèries d'una guerra, crec que d'Afganistan, però per sí sola no veig que aporti gaire. És una opinió personal i intransferible. Aquí només veig una dona a la qual, suposo, li han posat un implant de pell a una banda de la cara per alguna raó, cremada, mutilada?

________________________________________________________

Esta es la ganadora del WFP 2009 .... sí, muestra las miserias de una guerra, creo que de Afganistán, pero por sí sola no veo que aporte mucho. Es una opinión personal e intransferible. Aquí sólo veo una mujer a la que, supongo, le han puesto un implante de piel a un lado de la cara por alguna razón, quemada, mutilada?

Una reflexió sobre el Fotopress

Ara anava mirant les fotos més premiades del fotoperiodisme internacional i no puc estar-me de comentar una cosa que em ve cridant l'atenció des de fa molts anys: l'abús de, en lloc d'informar, crear una mena de xantatge emocional amb forma de denúncia fotogràfica. Misèria, gent mutilada, escenes violentes... estic d'acord que el fotoperiodisme serveix per a completar la notícia a partir d'on l'escrit ja no pot arribar, intentant explicar una història a partir de la imatge. El que ja no estic tant d'acord és que es vulgui crear un sentiment de culpa o d'empatia mal entesa envers a la misèria humana.

Aquella imatge de dues mans, una de grandària normal amb una altra molt petita, crec recordar de Biafra i guanyadora d'un Pulitzer va trencar molts motllos (que algú em correggeixi si hi ha alguna de semblant anteriorment) però sembla que, des d'aquella, la cosa ha evolucionat poc: fotografies deliberadament preparades per a crear un efecte molt concret, l'efecte que vol el fotògraf, deixant-nos el dubte de si, realment, allò és així o ens volen vendre una altra realitat.

________________________________________________________


Iba mirando las fotos más premiadas del fotoperiodismo internacional y no puedo dejar de comentar algo que me viene llamando la atención desde hace muchos años: el abuso de, en lugar de informar, crear una especie de chantaje emocional con forma de denuncia fotográfica. Miseria, gente mutilada, escenas violentas ... estoy de acuerdo que el fotoperiodismo sirve para completar la noticia a partir de donde el escrito ya no puede llegar, intentando contar una historia a partir de la imagen. Lo que ya no estoy tan de acuerdo es que se quiera crear un sentimiento de culpa o de empatía mal entendida hacia la miseria humana.


Aquella imagen de dos manos, una de tamaño normal con otra muy pequeña, creo recordar de Biafra y ganadora de un Pulitzer rompió muchos moldes (que alguien me corrija si hay alguna similar anteriormente) pero parece que, desde aquella, la cosa ha evolucionado poco: fotografías deliberadamente preparadas para crear un efecto muy concreto, el efecto que quiere el fotógrafo, dejándonos la duda de si, realmente, lo es así o nos quieren vender otra realidad.