Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimarts, 14 de febrer del 2012

Hivern al Collsacabra (9)

"Altres" cartells de guerra: Careless 1942 - La imatge al servei de la política

Tothom a la seva vida ha vist molts cartells de propaganda en temps de guerra. Molts animant a entrar a files, d'altres encoratjant la població a refer-se i a treballar per al país, d'altres fent augmentar l'odi per l'enemic... però n'hi ha d'altres que no els tenim en compte i són tant o més importants que els esmentats anteriorment:
__________________________________________

Todo el mundo en su vida ha visto muchos carteles de propaganda en tiempos de guerra. Muchos animando a entrar en filas, otros alentando a la población a rehacerse y a trabajar para el país, otros haciendo aumentar el odio por el enemigo ... pero hay otros que no los tenemos en cuenta y son tanto o más importantes que los mencionados anteriormente:



Sembla ser que els Nazis van desplegar tot un exèrcit de dones explosives al més pur estil Matahari disposades a extreure qualsevol mena d'informació a tot ésser innocent disposat a passar la nit de la seva vida a canvi d'una conversa en teoria banal. Una de les màximes preocupacions dels governs era evitar que la gent se n'anés de la llengua amb la facilitat que ho feien. Diu: "estigues callat que ella no és tan tonta". Està clar que massa gent queia en la trampa.
_______________________________________

Parece ser que los Nazis desplegaron todo un ejército de mujeres explosivas al más puro estilo Matahari dispuestas a extraer cualquier tipo de información a todo ser inocente dispuesto a pasar la noche de su vida a cambio de una conversación en teoría banal. Una de las máximas preocupaciones de los gobiernos era evitar que la gente se fuera de la lengua con la facilidad que lo hacían. Dice: "estate callado que ella no es tan tonta". Está claro que demasiada gente caía en la trampa.