Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dijous, 27 de juny del 2013

Anuncis antics a La Vanguardia 1900


ROPA BLANCA DE TELA "MEY"
No se diferencia de la ropa blanca de hilo. Su coste es tan reducido que no excede ni con mucho al valor de lo que cuesta lavar y planchar la del hilo. Una vez unsada, se tira y así se lleva siempre ropa nueva y elegante. Es lo más barato y lo más práctico. El sudor no estropea la forma, debido al tejido con que está cubierta la pasta pergamino. No confundir esta clase con los cuellos y puños de goma (impermeables).

La Vanguardia 1900

Fotògrafs amb història: Gertrude Käsebier (1852-1934) 2/2

Els Sioux de Gertrude Käsebier

El 1898, Gertrude Käsebier va tenir notícia de les actuacions teatrals de cowboys, indis i d'altres caracteritzacions de l'oest americà anomenat "Buffalo Bill's Wild West". Temporalment actuaren a Nova York i establiren un "village" indi a Brooklyn. Rememorant vells temps, Gertrude anà a veure l'actuació i quedà captivada amb la cara dels sioux. Va decidir fer-los alguns retrats. La qüestió és que va caure simpàtica i els pogué anar seguint a les seves gires fent-los més de 60 fotografies durant la següent dècada. Gertrude es va focalitzar més en l'expressió facial i individual de les persones més que en els vestits i els seus costums. Posava èmfasi en la personalitat de cadascú tractant d'explicar una història, unes vivències, unes experiències en cada persona, en cada mirada.
_______________________________________

En 1898, Gertrude Käsebier tuvo noticia de las actuaciones teatrales de vaqueros, indios y otras caracterizaciones del oeste americano llamado "Buffalo Bill 's Wild West". Temporalmente actuaron en Nueva York y establecieron un "village" indio en Brooklyn. Rememorando viejos tiempos, Gertrude fue a ver la actuación y quedó cautivada con la cara de los sioux. Decidió hacerles algunos retratos. La cuestión es que cayó simpática y pudo seguir a sus giras haciéndolos más de 60 fotografías durante la siguiente década. Gertrude se focalizó más en la expresión facial e individual de las personas más que en los vestidos y sus costumbres. Hacía hincapié en la personalidad de cada uno tratando de contar una historia, unas vivencias, unas experiencias en cada persona, en cada mirada.





















Nota: en aquesta série de "Fotògrafs amb història" no hi faré constar les fonts de les informacions ni de les imatges. Conec bé les normes no escrites de publicacions però, també, he pogut copsar a les meves recerques textos idèntics d'una pàgina a una altra no deixant clar quin és l'orígent de la font. Pel que fa a les imatges, sovint m'he trobat que a una mateixa se li atribueixen diferents autors, dates o localitzacions, per tant, agrairia que si algú hi troba alguna incorrecció m'ho faci saber.

______________________________________

Nota: en esta serie de "Fotógrafos con historia" no haré constar las fuentes de las informaciones ni de las imágenes. Conozco bien las normas no escritas de publicaciones pero, también, he podido captar en mis investigaciones textos idénticos de una página a otra no dejando claro cuál es el origen de la fuente. En cuanto a las imágenes, a menudo me he encontrado que a una misma se le atribuyen diferentes autores, fechas o localizaciones, por tanto, agradecería que si alguien encuentra alguna incorrección me lo haga saber.

París 2013 (49)