Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimarts, 1 de febrer del 2011

Curs alternatiu de fotografia (1)

Benvinguts al curs alternatiu de fotografia Imatgine. Com tot curs que s'apreciï l'alumne comença entusiasmat de la mort i, a la segona o tercera lliçó, està avorrit de la ídem.
Així doncs, centrarem tots els esforços de la primera lliçó en donar ànims a la parròquia.
El primer punt, importantíssim i cabdal, és que els professionals són professionals i nosaltres uns mindundis. Que qualsevol llibre escrit per un professional està destinat a que avorrim aquesta afició i que cap professional serà tan idiota d'ensenyar algú fins el punt de que arribi a ser millor que aquest. Agafes qualsevol curs de fotografia i trobes un ball de números, mesures, escales, fotografies que no les aconseguirem ni en somnis, paraules estranyes però que queden molt bé... Oblideu-vos de totes aquestes coses, ja hi arribarem, però crec que, primer de tot, el que cal és aprendre a veure les fotografies, a fer-les amb els ulls abans de posar-hi la càmera i no estar tres hores enquadrant (cosa que em posa molt nerviós quan em fan esperar a que un turista faci una foto i no hi hagi manera de fer-la). Les primeres lliçons estan pensades per a aquells que tinguin una càmera compacta de les que t'ho fan tot menys marranades al llit (al menys no les conec, aquestes). Són la millor manera d'aprendre a veure les fotos sense haver d'estar pendents d'altres factors que et distreguin (sensibilitat, enfoc, llum, equilibris de blanc i d'altres coses que espanten a qualsevol neòfit). És clar que cal conèixer la tècnica. Un pot saber moltes receptes de cuina, però si no sap encendre el foc ho té malament. En fi, com deia el Guardiola: agafeu-vos fort que ens ho passarem bé.
___________________________________________

Bienvenidos al curso alternativo de fotografía Imatgine. Como todo curso que se precie el alumno empieza entusiasmado de la muerte y, en la segunda o tercera lección, está aburrido de la ídem.
Así pues, centraremos todos los esfuerzos de la primera lección en dar ánimos a la parroquia.
El primer punto, importantísimo y capital, es que los profesionales son profesionales y nosotros unos mindundis. Que cualquier libro escrito por un profesional está destinado a que aborrecemos esta afición y que ningún profesional será tan idiota de enseñar alguien hasta el punto de que llegue a ser mejor que este. Coges cualquier curso de fotografía y encuentras un baile de números, medidas, escalas, fotografías que no las conseguiremos ni en sueños, palabras extrañas pero que quedan muy bien ...
Olvídese de todas estas cosas, ya llegaremos, pero creo que, ante todo, lo que hace falta es aprender a ver las fotografías, a hacer con los ojos antes de poner la cámara y no estar tres horas encuadrando (cosa que me pone muy nervioso cuando me hacen esperar a que un turista haga una foto y no haya manera de hacerla). Las primeras lecciones están pensadas para aquellos que tengan una cámara compacta de las que te lo hacen todo menos marranadas en la cama (al menos no las conozco, estas). Son la mejor manera de aprender a ver las fotos sin tener que estar pendientes de otros factores que te distraigan (sensibilidad, enfoque, luz, equilibrios de blanco y otras cosas que asustan a cualquier neófito). Claro que hay que conocer la técnica. Uno puede saber muchas recetas de cocina, pero si no sabe encender el fuego lo tiene mal. En fin, como decía el Guardiola: agarraros fuerte que nos lo pasaremos bien.

Al peu de Neuschwanstein 2006



Aquesta la vaig fer vora un llac impronunciable al peu de Neuschwanstein (Baviera). No devia ser més tard de les set del matí, per això la llum és una mica especial. Per a que em quedés aquest color, la vaig passar una mica pel Photoshop, saturant els colors i augmentant una mica els verds, ja que amb aquella llum la foto quedava molt apagada.
________________________________________________

 Esta la hice junto a un lago impronunciable al pie de Neuschwanstein (Baviera). No debía ser más tarde de las siete de la mañana, por eso la luz es un poco especial. Para que me quedara ese color, la pasé un poco por el Photoshop, saturando los colores y aumentando un poco los verdes, ya que con esa luz la foto quedaba muy apagada.