Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimarts, 8 de febrer del 2011

La fotografia postmortem

Un dels temes que m'ha fascinat més a la història de la fotografia són les fotos postmortem. És difícil valorar-ho amb la mentalitat actual a la qual aquestes imatges es veurien com a morboses i fora de lloc però fa més de 100 anys era d'allò més normal. S'agafava el mort i se'l vestia amb roba normal per a fer la darrera fotografia. Era una altra mena de sentiments. És possible, sobretot en el cas dels nens "els angelets" era la única foto que podien tenir els pares com a record. En fi, que cadascú opini i valori i jo ho deixo com a testimoni històric.
Per a una millor informació a http://es.wikipedia.org/wiki/Fotografía_de_difuntos hi ha un article molt interessant al respecte.
__________________________________________

Uno de los temas que me ha fascinado más de la historia de la fotografía son las fotos postmortem. Es difícil valorarlo con la mentalidad actual en la que estas imágenes se verían como morbosas y fuera de lugar pero hace más de 100 años era de lo más normal. Cogía el muerto y se vestía con ropa normal para hacer la última fotografía. Era otro tipo de sentimientos. Es posible, sobre todo en el caso de los niños "los angelitos" era la única foto que podían tener los padres como recuerdo. En fin, que cada uno opine y valore y yo lo dejo como testimonio histórico.
Para una mejor información en http://es.wikipedia.org/wiki/Fotografía_de_difuntos hay un artículo muy interesante al respecto.




Miles Davis, Oli sobre tela 1997


He de reconèixer que he pintat pocs quadres a la meva vida (i encara menys que m'agradin mínimament). Aquest el vaig fer fa molt, l'any 97 i representa a Miles Davis. És un oli que, ben mirat, igual hauria quedat millor en acrílic (més endavant he fet acrílics que podrien haver quedat millor amb oli)
______________________________________

Tengo que reconocer que he pintado pocos cuadros en mi vida (y mucho menos que me gusten mínimamente). Este lo hice hace mucho, el año 1997 y representa a Miles Davis. Es un oleo que, bien mirado, igual habría quedado mejor en acrílico (más adelante he hecho acrílicos que podrían haber quedado mejor con oleo)

Processó de Corpus a Penyíscola 2007



Aquesta la vaig fer a la processó de Corpus de Penyíscola el 2007. Les pintes dels que presideixen la processó no tenen desperdici.
___________________________________________

Esta la hice en la procesión de Corpus de Peñíscola en 2007. Las pintas de los que presiden la procesión no tienen desperdicio.