Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dijous, 4 d’octubre del 2012

World Photopress 2001

Després d'estar un bon temps sense comentar res, crec que ja va essent hora de parlar d'alguna d'aquelles fotos que m'entusiasmen i que haurien de ser un exemple per a molts d'aquells que s'autoanomenen fotògrafs.
_______________________________________

Después de estar un buen tiempo sin comentar nada, creo que ya va siendo hora de hablar de alguna de esas fotos que me entusiasman y que deberían ser un ejemplo para muchos de aquellos que se autodenominan fotógrafos.


Aquesta està feta l'any 2000 pel fotògraf israelià de Reuters Amit Shabi i que va guanyar el segon premi al World Photopress del 2001. Es tracta d'una discussió entre un soldat israelià i un ciutadà palestí. El que m'agrada d'aquesta fotografia és que es pot copsar la tensió del moment molt millor que amb qualsevol explicació. La interacció entre els dos personatges (el palestí recolzant-se sobre l'armilla del soldat mentre aquest el "convida" a marxar) li atorga un dinamisme i una expressivitat que difícilment es pot trobar, fins i tot, en la majoria de reportatges de televisió.
________________________________________
 


Esta está hecha en el año 2000 por el fotógrafo israelí de Reuters Amit Shabat y que ganó el segundo premio en el World Photopress del 2001. Se trata de una discusión entre un soldado israelí y un ciudadano palestino. Lo que me gusta de esta fotografía es que se puede captar la tensión del momento mucho mejor que con cualquier explicación. La interacción entre los dos personajes (el palestino apoyándose sobre el chaleco del soldado mientras éste lo "invita" a marcharse) le otorga un dinamismo y una expresividad que difícilmente se puede encontrar, incluso, en la mayoría de reportajes de televisión.