Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dijous, 8 de març del 2012

Migrant Mother 1936 - Dorothea Lange (1895-1965) - La imatge al servei de la política

La vida professional de la fotoperiodista americana Dorothea Lange es resumeix en una frase seva: "La càmera és l'instrument que ensenya la gent a veure sense la càmera". És tota una declaració d'intencions i que capta perfectament el que ha de ser el fotoperiodisme modern. Lange va ser famosa pel seu extens reportatge de les repercussions de la gran depressió de 1929 als camps dels Estats Units. Fotografies força expressives i impactants en aquell moment. Recurs aquest, el qual a força de ser repetit durant anys i anys ha acabat perdent el seu sentit. S'ha de dir que aquest reportatge va ser força criticat per Susan Sontag al seu llibre "On the photography" per l'exageració del seu missatge.
_____________________________________________


La vida profesional de la fotoperiodista americana Dorothea Lange se resume en una frase suya: "La cámara es el instrumento que enseña a la gente a ver sin la cámara". Es toda una declaración de intenciones y que capta perfectamente lo que debe ser el fotoperiodismo moderno. Lange fue famosa por su extenso reportaje de las repercusiones de la gran depresión de 1929 en los campos de Estados Unidos. Fotografías fuerza expresivas e impactantes en aquel momento. Recurso éste, que a fuerza de ser repetido durante años y años ha acabado perdiendo su sentido. Hay que decir que este reportaje fue bastante criticado por Susan Sontag en su libro "On the photography" por la exageración de su mensaje.




Aquesta fotografia és una de les moltes d'aquella série. Pot ser és la més coneguda. Mostra una dona que estan a punt de fer-la fora dels camps on treballava degut a la gran depressió. És força expressiva ja que mostra l'abatiment dels fills mentre ella intenta mirar el futur, agafant forces d'on no en té per a no mostrar-se dèbil. No pot caure ara. És un missatge per a tots els americans que es troben en la seva situació. El recurs era bo, però com ja he dit abans, l'abús l'ha fet inútil.
________________________________________


Esta fotografía es una de las muchas de aquella serie. Puede ser la más conocida. Muestra una mujer que están a punto de hacerla fuera de los campos donde trabajaba debido a la gran depresión. Es muy expresiva ya que muestra el abatimiento de los hijos mientras ella intenta mirar el futuro, tomando fuerzas de donde no tiene para no mostrarse débil. No puede caer ahora. Es un mensaje para todos los americanos que se encuentran en su situación. El recurso era bueno, pero como ya he dicho antes, el abuso lo ha hecho inútil.