Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimecres, 23 de febrer del 2011

Curs alternatiu de fotografia (6) - El paisatge bàsic

Bé, ara que ja teniu tots criteri fotogràfic i feu fotos com a xurros, vaig a introduir-vos en el paisatge. Primera cosa: si feu una foto ben maca d'un paisatge preciós, no us deixeu alabar, el mèrit no és vostre, és del paisatge; perdoneu però algú us ho havia de dir.
Dit això, us deixaré anar algunes consideracions sobe com encarar una foto de paisatge:

1.- La regla dels 2/3. No sé perquè li diuen regla, com si fos obligatori compliment. Bé, reconec que millora força la foto. Es tracta de dividir la fotografia en tres terços i situar l'horitzó en una de les separacions, sigui la superior o la inferior.
________________________________________

Bueno, ahora que ya tenéis todos criterio fotográfico y hacéis fotos como churros, voy a introduciros en el paisaje. Primera cosa: haciendo una foto bonita de un paisaje precioso, no os dejéis alabar, el mérito no es vuestro, es del paisaje: perdonad pero alguien os lo tenía que decir.
Dicho esto, os dejaré ir algunas consideraciones sobe cómo encarar una foto de paisaje:

1 .- La regla de los 2 / 3. No porque le dicen regla, como si fuera obligatorio cumplimiento. Bueno, reconozco que mejora bastante la foto. Se trata de dividir la fotografía en tres tercios y situar el horizonte en una de las separaciones, sea la superior o la inferior.



Igual en aquestes dues fotos no es nota massa la diferència però és bastant subtil. A la primera hi ha més cel que terra i a la segona són iguals. Mireu-les bé i digueu si us dóna el mateix o una de les dues us diu més.

 2.- La llum. Per norma general la llum de primera hora del dia i la del vespre són les millors per a fer fotografies. Per al paisatge, però, no és el mateix. Sovint es creen uns contrastos molt forts, els quals els nostres ulls no saben veure, que fan la fotografia força desagradable. Que surti bé? Hi ha el tema de les medicions puntuals, l'HDR i altres coses però això ja serà un altre tema més avançat.
_____________________________________

Igual en estas dos fotos no se nota demasiado la diferencia pero es bastante sutil. En la primera hay más cielo que tierra y en la segunda son iguales. Mirad bien y decid si os da lo mismo o una de las dos os dice más.
 

2 .- La luz. Por norma general la luz de primera hora del día y la de la tarde son las mejores para hacer fotografías. Pero para el paisaje no es lo mismo. A menudo se crean unos contrastes muy fuertes, los que nuestros ojos no saben ver y que hacen la fotografía bastante desagradable. Que salga bien? Está el tema de las mediciones puntuales, la HDR y otras cosas pero eso ya será otro tema más avanzado.


3.- La profunditat. De vegades cal inserir un primer pla per a crear una sensació de llunyania ja que, si no, quedaria una imatge bastant plana. Generalment convé fer les fotos amb gran angular (allunyar la imatge, per a entendre'ns) encara que, si es volen aconseguir efectes com els de la segona foto el millor és um bon teleobjectiu (apropar tan com es pugui). De la qüestió de les perspectives, de si és millor acostar-se un o allunyar-se i fer servir el tele en parlarem més endavant.
________________________________________

3 .- La profundidad. A veces hay que insertar un primer plano para crear una sensación de lejanía ya que, si no, quedaría una imagen bastante plana. Generalmente conviene hacer las fotos con gran angular (alejar la imagen, para entendernos) aunque, si se quieren conseguir efectos como los de la segunda foto lo mejor es um buen teleobjetivo (acercar tanto como se pueda). De la cuestión de las perspectivas, de si es mejor acercarse uno o alejarse y usar el tele hablaremos más adelante.
 



Bé, això només han sigut unes primeres idees per a començar a fer paisatges amb una mica de criteri. Doncs això, cal que feu moltes proves i les compareu amb els del National Geographic. Intenteu pensar què han fet ells de diferent per a que els quedi millor que les vostres (no em creuré la resposta "jo les faig igual") i, si trobeu la resposta, intenteu imitar-los. Sobretot, no us frustreu, mai arribareu a igualar-los però l'exercici farà que us surtin uns paisatges millors que els d'aquella companya de feina que tant odieu.
_______________________________________


Bueno, eso sólo han sido unas primeras ideas para empezar a hacer paisajes con un poco de criterio. Pues eso, hay que hacer muchas pruebas y las comparáis con los del National Geographic. Intentad pensar qué han hecho ellos de diferente para que les quede mejor que las vuestras (no me creeré la respuesta "yo las hago igual") y, si encontráis la respuesta, intentad imitarlos. Sobre todo, no os frustréis, nunca llegaréis a igualarlos pero el ejercicio hará que os salgan unos paisajes mejores que los de aquella compañera de trabajo que tanto odiais.