Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimarts, 27 de setembre del 2011

Fotoperiodisme esportiu: escollir el moment.

La meva intenció era fer un post parlant del fotògraf Jordi Cotrina però, com passa sovint, m'he topat amb una pàgiona que m'ha fet canviar d'idea. He entrat al bloc del fotògraf Paco Elvira i he trobat una dissertació sobre el moment de tirar una foto. N'he agafat dues que, parlant del mateix, poden dir dues coses ben diferents.
_____________________________________


Mi intención era hacer un post hablando del fotógrafo Jordi Cotrina pero, como ocurre a menudo, me he topado con una página que me ha hecho cambiar de idea. He entrado en el blog del fotógrafo Paco Elvira y he encontrado una disertación sobre el momento de echar una foto. He cogido dos que, hablando de lo mismo, pueden decir dos cosas bien diferentes..
 
 
Aquesta és de Jordi Cotrina. Curiosament aquest fotògraf és dels que intenta copsar altres punts de vista d'un partit diferents del que és el gol. En aquest cas, tenim el gol d'Iniesta a Stanford Bridge. Més que el gol en si mateix, l'important d'aquí és el reflectir el dramatisme d'aquell moment de tensió. Tots es queden mirant aquella pilota essent conscients que aquella centèssima de segon és possible que el futur de la seva carrera professional depengui d'aquell insignificant moment. Es podria llegir dins de la ment de tots i cadascun dels personatges que hi apareixen. Està clar que no estem parlant d'un gol qualsevol. Antigament, abans de que ens els repetissin una i una altra vegada, la foto que apareixia als diaris era la del gol. Ara poc importa per que ja l'has vist des de tots els angles possibles i aquella imatge congelada no aporta res. Ha de buscar alguna cosa més i aquesta la té. 
______________________________________

Esta es de Jordi Cotrina. Curiosamente este fotógrafo es de los que intenta captar otros puntos de vista de un partido diferentes de lo que es el gol. En este caso, tenemos el gol de Iniesta en Stanford Bridge. Más que el gol en sí mismo, lo importante aquí es el reflejar el dramatismo de aquel momento de tensión. Todos se quedan mirando aquella pelota siendo conscientes de que esa centésima de segundo es posible que el futuro de su carrera profesional dependa de aquel insignificante momento. Se podría leer dentro de la mente de todos y cada uno de los personajes que aparecen. Está claro que no estamos hablando de un gol cualquiera. Antiguamente, antes de que nos los repitieran una y otra vez, la foto que aparecía en los periódicos era la del gol. Ahora poco importa por que ya lo has visto desde todos los ángulos posibles y aquella imagen congelada no aporta nada. Debe buscar algo más y esta la tiene.
 

 


Aquesta és la immediatament posterior. És de César Rangel, de La Vanguardia, i reflecteix la explosió que segueix al gol. Si l'anterior copsava la tensió del moment abans, aquesta resumeix tota la histèria col·lectiva que es va desfermar des d'aquell moment. Aquñi el debat seria: quina de les dues fotografies posarieu a la primera pàgina del diari? O dit d'una altra manera, quina és la imatge que, veient la portada, t'explica més el que va succeir? I si no, quina és la que requereix menys literatura per a explicar la crònica del partit? Sense que serveixi de precedent, m'agradaria que es posessin comentaris al respecte ja que és un debat interessant.
_______________________________________

Esta es la inmediatamente posterior. Es de César Rangel, de La Vanguardia, y refleja la explosión que sigue al gol. Si el anterior captaba la tensión del momento antes, esta resume toda la histeria colectiva que se desató desde ese momento. Aquí el debate sería: ¿cuál de las dos fotografías pondríamos a la primera página del diario? O dicho de otro modo, cuál es la imagen que, viendo la portada, te cuenta más lo que sucedió? Y si no, cuál es la que requiere menos literatura para explicar la crónica del partido? Sin que sirva de precedente, me gustaría que se pusieran comentarios al respecto ya que es un debate interesante.