Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimecres, 8 de maig del 2013

Fotògrafs amb història: Jacob Riis (1849-1914) 2/3

La cara fosca de Jacob Riis / La cara oscura de Jacob Riis

Un dels punts més controvertits d'aquest fotògraf és el llenguatge racial i masclista que fa servir en molts dels seus escrits. A How the Other Half Lives: Studies Among the Tenements of New York se serveix de tots els tòpics existents per a criticar els xinesos, els italians, els jueus i els irlandesos. Crea dues categories de pobres, els que es mereixen ser-ho i els que no, posant com a més mereixedors els que tenen més dificultats en aprendre l'anglès.
______________________________________

Uno de los puntos más controvertidos de este fotógrafo es el lenguaje racial y machista que utiliza en muchos de sus escritos. A How the Other Half Lives: Studies Among the tenements of New York se sirve de todos los tópicos existentes para criticar los chinos, los italianos, los judíos y los irlandeses. Crea dos categorías de pobres, los que se merecen serlo y los que no, poniendo como más merecedores los que tienen más dificultades en aprender el inglés.









Els seus mètodes tembé han estat motiu de moltes crítiques, com l'entrar il·legalment en habitatges per a fer les seves fotografies, el crear escenes dramàtiques de forma artificial per a augmentar el to sensible d'aquestes o, fins i tot, quan provocà un incendi per culpa d'un flaix obsolet disparat prop de materials inflamables.
_____________________________________

Sus métodos tembé han sido motivo de muchas críticas, como al entrar ilegalmente en viviendas para hacer sus fotografías, el crear escenas dramáticas de forma artificial para aumentar el tono sensible de estas o, incluso, cuando provocó un incendio por culpa de un flash obsoleto disparado cerca de materiales inflamables.












Jacob Riis es defensa de les crítiques dient que ho ha de fer des del punt de vista del possible benefactor que pot fer alguna cosa per a canviar les coses. És un públic molt concret i se l'ha de vendre la cosa amb un llenguatge que entengui i li pugui tocar la fibra sensible. El que està clar és que el seu objectiu no és només denunciar una situació injusta i mostrar-la al món tal com és si no que, a més a més, vol que qui pugui fer alguna cosa la faci. És per això que "crea" una realitat dirigida a les classes altes i mitges-altes, parlant-los amb el seu idioma amb l'única finalitat de canviar el sistema.
________________________________________

Jacob Riis se defiende de las críticas diciendo que lo hará desde el punto de vista del posible benefactor que puede hacer algo para cambiar las cosas. Es un público muy concreto y hay que vender la cosa con un lenguaje que entienda y pueda tocar la fibra sensible. Lo que está claro es que su objetivo no es sólo denunciar una situación injusta y mostrarla al mundo tal como es si no que, además, quiere que quien pueda hacer algo la haga. Es por ello que "crea" una realidad dirigida a las clases altas y medias-altas, hablándoles en su idioma con la única finalidad de cambiar el sistema.












Nota: en aquesta série de "Fotògrafs amb història" no hi faré constar les fonts de les informacions ni de les imatges. Conec bé les normes no escrites de publicacions però, també, he pogut copsar a les meves recerques textos idèntics d'una pàgina a una altra no deixant clar quin és l'orígent de la font. Pel que fa a les imatges, sovint m'he trobat que a una mateixa se li atribueixen diferents autors, dates o localitzacions, per tant, agrairia que si algú hi troba alguna incorrecció m'ho faci saber.
______________________________________


Nota: en esta serie de "Fotógrafos con historia" no haré constar las fuentes de las informaciones ni de las imágenes. Conozco bien las normas no escritas de publicaciones pero, también, he podido captar en mis investigaciones textos idénticos de una página a otra no dejando claro cuál es el origen de la fuente. En cuanto a las imágenes, a menudo me he encontrado que a una misma se le atribuyen diferentes autores, fechas o localizaciones, por tanto, agradecería que si alguien encuentra alguna incorrección me lo haga saber.





Paris 2013 (29)