Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


divendres, 12 de juliol del 2013

Fotògrafs amb història: Lee Friedlander (1934--) 3/6

La fotografia de carrer / La fotografía de calle

Personalment és aquesta una de les disciplines fotogràfiques que m'agrada més, l'anar de cacera amb la càmera i copsar el dia a dia de la ciutat i capturar totes aquelles imatges i aquells moments que se'ns escapen, sovint, a causa de les presses. Potser que no siguin molt agraïdes comercialment parlant però sí des d'un punt de vista de l'expressivitat. Tenim a Atget a París, Sudek a Praga o Català-Roca a Barcelona com a exemples de fotografia urbana. Friedlander no tan sols capta l'essència de l'escena si no que també fa que siguem una mica ell ja que ens dona uns punts de vista molt personals i ens situa des del seu lloc d'observació convertint-nos en subjectes actius, observadors des del lloc on es desenvolupa l'escena, i no passius que ho fan mirant una representació en paper d'aquesta. Igual això és el que el fa diferent de molts altres.
__________________________________________

Personalmente es ésta una de las disciplinas fotográficas que me gusta más, el ir de cacería con la cámara y captar el día a día de la ciudad y capturar todas esas imágenes y esos momentos que se nos escapan, a menudo, debido a las prisas. Puede que no sean muy agradecidas comercialmente hablando pero sí desde un punto de vista de la expresividad. Tenemos a Atget en París, Sudek en Praga o Català-Roca en Barcelona como ejemplos de fotografía urbana. Friedlander no sólo capta la esencia de la escena sino que también hace que seamos un poco él ya que nos da unos puntos de vista muy personales y nos sitúa desde su puesto de observación convirtiéndonos en sujetos activos, observadores desde el lugar donde se desarrolla la escena, y no pasivos que lo hacen mirando una representación en papel de la misma. Igual esto es lo que lo hace diferente de muchos otros.

Baltimore 1962

Newark NJ 1962

New York 1962

New York 1962 (entre nosaltres: m'encanta)

Cincinnati 1963

Monsey NY 1963

New York 1963

New York 1963

New York 1963

New York 1964

Kansas City 1965

Los Angeles 1965

Baltimore 1968

Lafayette Louisiana 1968

New Orleans 1968

New York 1968

New Orleans 1970

Tampa 1970

Cambridge Mass 1975

New Orleans 1979

New York 1975

New York 1979

Pittsburgh 1980

New York 1985

New York 1985

New York 1986

New York 1987



Nota: en aquesta série de "Fotògrafs amb història" no hi faré constar les fonts de les informacions ni de les imatges. Conec bé les normes no escrites de publicacions però, també, he pogut copsar a les meves recerques textos idèntics d'una pàgina a una altra no deixant clar quin és l'orígent de la font. Pel que fa a les imatges, sovint m'he trobat que a una mateixa se li atribueixen diferents autors, dates o localitzacions, per tant, agrairia que si algú hi troba alguna incorrecció m'ho faci saber.

______________________________________

Nota: en esta serie de "Fotógrafos con historia" no haré constar las fuentes de las informaciones ni de las imágenes. Conozco bien las normas no escritas de publicaciones pero, también, he podido captar en mis investigaciones textos idénticos de una página a otra no dejando claro cuál es el origen de la fuente. En cuanto a las imágenes, a menudo me he encontrado que a una misma se le atribuyen diferentes autores, fechas o localizaciones, por tanto, agradecería que si alguien encuentra alguna incorrección me lo haga saber.