Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dilluns, 21 de març del 2011

La successió al PSOE - La imatge al servei de la política

En alguna entrada he parlat de la importància de la imatge dins la premsa escrita com a element complementari a l'escrit. La veritat és que poques vegades pots deduir la notícia mirant només la fotografia. Aquesta és una excepció.
_____________________________________

En alguna entrada he hablado de la importancia de la imagen en la prensa escrita como elemento complementario a lo escrito. La verdad es que pocas veces puedes deducir la noticia mirando sólo la fotografía. Esta es una excepción.


Sortia publicada avui a El Periódico. S'ha de reconèixer que, tècnicament, no és una gran imatge i que el fet de que el primer pla estigui desenfocat crea una certa inquietud visual que la fa desagradable; igual és el que persegueix. El que volia comentar d'aquesta fotografia és la història que explica. Sense llegir la notícia el veure la imatge del president desenfocada mentre es reconeix la ministra Chacón esperant a la porta com volent ocupar el lloc que aquest deixarà aviat m'ha explicat quasi tot el que es podia explicar. La notícia, després, completa el que ja es veu i es dedueix a primer cop de vista.
_______________________________________

Salía publicada hoy en El Periódico. Hay que reconocer que, técnicamente, no es una gran imagen y que el hecho de que el primer plano esté desenfocado crea una cierta inquietud visual que la hace desagradable; igual es lo que persigue. Lo que quería comentar de esta fotografía es la historia que cuenta. Sin leer la noticia el ver la imagen del presidente desenfocada mientras se reconoce la ministra Chacón esperando en la puerta como queriendo ocupar el lugar que éste dejará pronto me ha explicado casi todo lo que se podía explicar. La noticia, después, completa lo que ya se ve y se deduce a primera vista.