Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dijous, 10 de febrer del 2011

La revolta a Egipte

Avui ha sortit publicat a molts diaris aquesta fotografia celebrant la possible (i més que probable) victòria de la revolució a Egipte. M'agradaria que es comparés amb la que ja vaig penjar fa uns dies sobre aquella manifestació a Madrid el 1976
_________________________________________

Hoy ha salido publicado en muchos diarios esta fotografía celebrando la posible (y más que probable) victoria de la revolución en Egipto. Me gustaría que se comparara con la que ya colgué hace unos días sobre esa manifestación en Madrid en 1976



La semblança és que es fa més èmfasi en la il·lusió i esperança en un futur millor que en la manifestació / celebració en sí. No crec equivocar-me al dir que aquesta fotografia serà la que resumirà tots aquests dies de revolta ja que resumeix plenament el sentiment. M'he fixat en un petit detall que la fa d'un moment concret i no és atemoporal, i és una mà traient un telèfon mòbil per a fer una fotografia.
El semblant del subjecte central és una barreja d'eufòria i alleujament, de "ha valgut la pena després de tant esforç". Una cosa que diferencia una de l'altra és que es pot identificar plenament el moment històric a la d'Egipte, i que la de Madrid podria ser en qualsevol moment de la transició.
______________________________________

El parecido es que se hace más énfasis en la ilusión y esperanza en un futuro mejor que en la manifestación / celebración en sí. No creo equivocarme al decir que esta fotografía será la que resumirá todos estos días de revuelta ya que plasma plenamente el sentimiento. Me he fijado en un pequeño detalle que la hace de un momento concreto y no es atemoporal, y es una mano sacando un teléfono móvil para hacer una fotografía.
El parecido del sujeto central es una mezcla de euforia y alivio, de "ha valido la pena después de tanto esfuerzo". Algo que diferencia una de la otra es que se puede identificar plenamente el momento histórico en la de Egipto, y que la de Madrid podría ser en cualquier momento de la transición.