Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimecres, 21 de setembre del 2011

Arrest de col·laboracionista a Dessau - Henry Cartier-Bresson (1908-2004)

És difícil decidir quina és la millor fotografia de Cartier-Bresson. És possible poder endevinar les més conegudes però no la millor; és una qüestió de gustos. Si hi ha una que m'ha impresionat des de fa molts anys és la de l'arrest de la col·laboradora amb els Nazis a Dessau (1945).
___________________________________________


Es difícil decidir cuál es la mejor fotografía de Cartier-Bresson. Es posible poder adivinar las más conocidas pero no la mejor, es una cuestión de gustos. Si hay una que me ha impresionado desde hace muchos años es la del arresto de la colaboradora con los Nazis en Dessau (1945).


Totes les mancances (si és que es pot dir mancances) que pogués tenir en la tècnica ho supleix amb escreix en expressivitat. Molts teòrics han intentat separar, ja des de Leonardo Da Vinci, les obres entre "les que expliquen una cosa" i les que "fan partícep l'espectador de la visió de l'autor". Cartier-Bresson explica des dels seus ulls una història, tal i com ha succeït i tal com i l'està vivint ell. Una dona que havia col·laborat amb els nazis ha estat arrestada, suposadamet. pels partisans de la resistència alemanya, ja que es veu un membre d'aquests entre la gent. Les cares ho expressen tot: el funcionari  repentinat i inexpressiu, la vigilant amb una indisimulada felicitat de poder entregar la "presa", la col·laboracionista abatuda i, pot semblar, avergonyida. Entre el públic, gent normal, partisans i un noi amb el "pijama de ratlles" encara posat... i cap, malgrat el que un espodria pensar, amb mirada d'odi, més aviat de curiositat per veure el que li pot passar a la dona.
_________________________________________

Todas las carencias (si es que se puede decir carencias) que pudiera tener en la técnica lo suple con creces en expresividad. Muchos teóricos han intentado separar, ya desde Leonardo Da Vinci, las obras entre "las que explican algo" y que "hacen partícipe al espectador de la visión del autor". Cartier-Bresson cuenta desde sus ojos una historia, tal y como ha sucedido y tal como y lo está viviendo él. Una mujer que había colaborado con los nazis ha sido arrestada, supuestamente. por los partisanos de la resistencia alemana, ya que se ve un miembro de éstos entre la gente. Las caras lo expresan todo: el funcionario repeinado y inexpresivo, la vigilante con una indisimulada felicidad de poder entregar la "presa", la colaboracionista abatida y, puede parecer, avergonzada. Entre el público, gente normal, partisanos y un chico con el "pijama de rayas" aún puesto ... y ninguno de ellos, a pesar de lo que uno podría pensar, con mirada de odio, más bien de curiosidad por ver lo que le puede pasar a la mujer