Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dilluns, 21 de febrer del 2011

Coca-Cola

Ara farem un petit incís en el tema fotogràfic i parlarem de disseny gràfic. Des de ben petit m'ha fascinat el logotip de la Coca-Cola. És diferent al de qualsevol refrigeri (excepte dels que l'han volgut imitar amb més o menys gràcia) i ara veureu el qué:
________________________________________

Ahora haremos un pequeño inciso en el tema fotográfico y hablaremos de diseño gráfico. Desde muy pequeño me ha fascinado el logotipo de la Coca-Cola. Es diferente al de cualquier refresco (excepto los que la han querido imitar con más o menos gracia) y ahora veréis el qué:


Quan t'encarreguen que dissenyis la marca d'una beguda refrescant, suposo que el més fàcil és pensar en una imatge que transmeti la idea de que aquest producte treu la set. Li posaràs unes bombolletes, un color que et transporti a un lloc ben refrescant, que veient l'etiqueta ja t'alleugi la set, etc. O sigui, que aquí tens el remei a la boca seca.
La Coca-Cola, en canvi, transmet tot el contrari: el vermell intens del fons i les lletres ondulants, quasi desfent-se de la calor, et dona molta més set de la que ja dus quan el veus. No sembla que aquesta sigui la solució a la set ja que transmet molta calor, una calor infernal que desfà, fins i tot, les lletres. Em sembla genial ja que el que provoca és la necessitat de beure alguna cosa ja, no pots esperar. Abans tenies set... ara ja és una urgència. I què puc prendre per a la set? M'ho està dient el cartell, evidentment Coca-Cola.
Està clar que, més que combatre la set, la crea.
______________________________________________

Cuando te encargan que diseñes la marca de una bebida refrescante, supongo que lo más fácil es pensar en una imagen que transmita la idea de que este producto saca la sed. Le pondrás unas burbujitas, un color que te transporte a un lugar bien refrescante, que viendo la etiqueta ya te alivie la sed, etc. O sea, que aquí tienes el remedio a la boca seca.

La Coca-Cola, en cambio, transmite todo lo contrario: el rojo intenso del fondo y las letras ondulantes, casi deshaciéndose del calor, te da mucha más sed de la que ya llevas cuando lo ves. No parece que ésta sea la solución a la sed ya que transmite mucho calor, un calor infernal que deshace, incluso, las letras. Me parece genial ya que lo que provoca es la necesidad de beber algo ya, no puedes esperar. Antes sediento ... ahora ya es una urgencia. ¿Y qué puedo tomar para la sed? Me está diciendo el cartel, evidentemente Coca-Cola.
Está claro que, más que combatir la sed, la crea.

1 comentari:

  1. Interesante teoría. No me lo había planteado de esa manera

    ¿Cuánto tardas en escribirlo en catalán y cuánto en castellano?

    PD: Que se agradece hombre

    ResponElimina