Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


diumenge, 13 de febrer del 2011

Curs alternatiu de fotografia (5) - Formes suggerents: els arbres

 

 Ara que ja hem après a veure la fotografia mentre passegem, voldria fer esment a uns objectes / subjectes als quals sovint els prestem molt poca atenció: són els arbres. Aquests fabricants d'oxigen ens ofereixen una infinitat de possibilitats a l'hora de fer bones fotos.  Donant-li la volta a la dita, podem dir que el bosc no ens deixa veure els arbres... i aquests són uns éssers apassionats si ens quedem a mirar amb atenció les formes que surgeixen de les seves branques. Si us fixeu aquí aprofito des de la silueta que ens poden oferir a diferentes hores del dia, només una part de les branques, branques enmig de la boira o, fins i tot, l'ombra de l'arbre. Mireu-les (i després digueu-me que les heu admirat encara que sigui mentida) i feu les vostres proves (els que visqueu al desert intenteu-ho amb els cactus).
______________________________________

Ahora que ya hemos aprendido a ver la fotografía mientras paseamos, quisiera hacer mención a unos objetos / sujetos a los que a menudo los prestamos muy poca atención: son los árboles. Estos fabricantes de oxígeno nos ofrecen un sinfín de posibilidades a la hora de hacer buenas fotos. Dándole la vuelta a la dicha, podemos decir que el bosque no nos deja ver los árboles ... y estos son unos seres apasionantes si nos quedamos a mirar con atención las formas que surgen de sus ramas. Si os fijáis aquí aprovecho desde la silueta que nos pueden ofrecer a diferentes horas del día, sólo una parte de las ramas, ramas en medio de la niebla o, incluso, la sombra del árbol. Miradlas (y luego decidme que las habés admirado aunque sea mentira) y hagan sus pruebas (los que viváis en el desierto, probad con los cactus).




2 comentaris:

  1. Totalmente de acuerdo, sobre todo a mi me gustan las formas de lo árboles para pintar, mis pinitos pintando han sido sobre fotos propias de árboles. Y si puedes usar la luz para un buen contraluz...Me gusta el efecto de los rayos de sol entre las ramas. Cuando caminas por una umbría en medio de un bosque, mirar hacia arriba con la cámara, la altura, la luz, los verdes. Reconozco que es una de mis asignaturas pendientes, aunque he hecho muchas resulta muy dificil sacar bien este tipo de fotos, por la luz cambiante...si señor, los árboles y las ramas entrelazadas, uno de mis temas preferidos en fotografía..

    ResponElimina