Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



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Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dimarts, 22 de febrer del 2011

Una reflexió sobre els anuncis divertits

Una de les raons per les quals convé aprendre a veure més enllà de la imatge és per a ser crític. Quan un veu un disseny no es pot quedar amb el "és molt xul·lo" o "éstà molt ben fet"... sobretot cal mirar si compleix la finalitat amb la que va ser creat. Això val tant per un objecte, un cartell o, fins i tot, un formulari. Ha de ser funcional i fàcil d'entendre.
Bé, dic tot això per poder comentar una petita cosa sobre certs anuncis de TV. Darrerament s'han posat molt de moda uns anuncis, amb argument, que solen fer riure molt. Semblen curts patrocinats més que publicitat d'un producte. És fàcil veure'ls als festivals de publicitat. Jo també hi ric molt... la primera vegada, quan sorprèn. Les següents ja m'avorreix i, de fet, molts són tan recargolats que acabes no fixan-te amb el producte anunciant. És funcional aquest tipus de publicitat? A mi em sembla que no, qué és mol vistós però que no assoleix la finalitat amb la que han estat creats.... o sí? Dic sí, en cas de que el fet de la seva creació sigui tan sols com a aparador de l'empresa que crea l'anunci, no la marca anunciada. És clar, com es publicita una empresa de publicitat? Sovint als festivals on es reuneixen els millors anuncis del món. I, un anunci convencional té cabuda en qualsevol d'aquests festivals? Igual sí, però no vestiria. Per tant s'han de fer aquests anuncis que serveixen per a que tots riguem, els aplaudim i vegem la marca del seu creador en un racó. El que no sé és si el client es conscient d'aquest objectiu.
Això només és una teoria. Algú me la pot refusar?
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Una de las razones por las que conviene aprender a ver más allá de la imagen es para ser crítico. Cuando uno ve un diseño no se puede quedar con el "es muy chulo" o "está muy bien hecho" ... sobre todo hay que mirar si cumple la finalidad con la que fue creado. Esto vale tanto para un objeto, un cartel o, incluso, un formulario. Debe ser funcional y fácil de entender.
Bueno, digo todo esto para comentar una pequeña cosa sobre ciertos anuncios de TV. Últimamente se han puesto muy de moda unos anuncios, con argumento, que suelen hacer reír mucho. Parecen cortos patrocinados más que publicidad de un producto. Es fácil verlos en los festivales de publicidad. Yo también me río mucho ... la primera vez, cuando sorprende.Las siguientes ya me aburre y, de hecho, muchos son tan retorcidos que acabas no fijandote en el producto anunciante. Es funcional este tipo de publicidad? A mí me parece que no, qué es muy vistoso pero que no alcanza la finalidad con la que han sido creados .... o sí? Digo sí, en caso de que el hecho de su creación sea tan sólo como escaparate de la empresa que crea el anuncio, no la marca anunciada. Claro, como se publicita una empresa de publicidad? A menudo en los festivales donde se reúnen los mejores anuncios del mundo. Y, un anuncio convencional tiene cabida en cualquiera de estos festivales? Igual sí, pero no vestiría. Por lo tanto se deben hacer estos anuncios que sirven para que todos nos riamos, los aplaudimos y veamos la marca de su creador en un rincón. Lo que no sé es si el cliente es consciente de este objetivo.

Esto sólo es una teoría. Alguien me la puede rechazar?

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