Aquest bloc no preten sentar càtedra en cap concepte, només vull anar experssant la meva manera de veure les diverses representacions gràfiques, pròpies i alienes. Bàsicament em centraré en la fotografia ja que és del que puc defensar-me millor però hi aniran sortint altres tipus d'opinions (pintura, disseny, còmic...).

M'agradaria molt poder crear discussions constructives ja que, com a no professional de cap tema, puc treure molt de profit de les opinions dels demés (encara que pensin que no en saben prou com per a opinar, excusa que no serveix ja que jo tampoc hi entenc).



_________________________________________________



Este blog no pretende sentar cátedra en ningún concepto, sólo quiero ir expresando mi manera de ver las diversas representaciones gráficas, propias y ajenas. Básicamente me centraré en la fotografía ya que es lo que puedo defenderme mejor pero irán saliendo otros tipos de opiniones (pintura, diseño, cómic ...).

Me gustaría mucho poder crear discusiones constructivas ya que, como no profesional de ningún tema, puedo sacar mucho provecho de las opiniones de los demás (aunque piensen que no saben lo suficiente como para opinar, excusa que no sirve ya que yo tampoco entiendo).


dijous, 3 de febrer del 2011

Una mica més sobre l'expressió fotogràfica

Reprenent el tema de fotografies que expliquen històries per elles soles, volia comentar aquesta de Robert Kennedy (no és que tingui massa devoció per aquesta família però he de reconèixer que van saber contractar els millors fotògrafs personals). Val a dir que els dos germans van arribar a estar sols davant de tot el poder polític i militar més reaccionari i tot aparell de propaganda era poc per tal de reivindicar-se. En aquest cas, Bob havia de donar la imatge d'infatigable lluitador contra el crim organitzat.
_____________________________________________

Retomando el tema de fotografías que cuentan historias por sí solas, quería comentar esta de Robert Kennedy (no es que tenga demasiado devoción por esta familia pero tengo que reconocer que supieron contratar a los mejores fotógrafos personales). Cabe decir que los dos hermanos llegaron a estar solos ante todo el poder político y militar más reaccionario y todo aparato de propaganda era poco para reivindicarse. En este caso, Bob tenía que dar la imagen de infatigable luchador contra el crimen organizado.


Analitzem totes les coses que ens pot suggerir la foto. Primer de tot, la posició: està de peu, no assegut, tibant del fil del telèfon la qual cosa vol dir que està movent-se molt mentre parla. Mira a terra, sembla que presta molta atenció al que li estan dient. Per la manera de vestir, sense americana i un bráç arremangat i l'altre no i la camisa ja molt arrugada també és signe de molta activitat i que porta moltes hores treballant sense temps a poder preocupar-se de coses banals. Penso que, també, el fet de tapar les cames amb una cadira és premeditat. Intenteu imaginar-vos aquesta imatge sense la cadira pel mig; no ens diria el mateix, oi?
Un altre detall important és el marc de la porta desenfocat en primer pla. Això dona un sentit de distància molt important. L'espectador observa l'escena d'amagat, sense que el subjecte se n'adoni que estan envaïnt la seva intimitat. Aquest recurs s'ha fet servir molt en pinturas quan s'ha volgut representar escenes que poden ser molt íntimes. Aquí ens està dient: mireu a Robert Kennedy com treballa! Però no feu soroll que té molta feina i el podeu destorbar.
_____________________________________________


Analizamos todas las cosas que nos puede sugerir la foto. En primer lugar, la posición: está de pie, no sentado, tensa del hilo del teléfono lo que quiere decir que está moviéndose mucho mientras habla. Mira al suelo, parece que presta mucha atención a lo que le están diciendo. Por la manera de vestir, sin americana y un brazo arremangado y el otro no y la camisa ya muy arrugada también es signo de mucha actividad y que lleva muchas horas trabajando sin tiempo a poder preocuparse de cosas banales. Pienso que, también, el hecho de tapar las piernas con una silla es premeditado. Intentad imaginar esta imagen sin la silla por medio, no nos diría lo mismo, ¿verdad?

Otro detalle importante es el marco de la puerta desenfocado en primer plano. Esto da un sentido de distancia muy importante. El espectador observa la escena a escondidas, sin que el sujeto se dé cuenta que están invadiendo su intimidad. Este recurso se ha utilizado mucho en pinturas cuando se ha querido representar escenas que pueden ser muy íntimas. Aquí nos está diciendo: mira Robert Kennedy como trabaja! Pero no hagáis ruido que tiene mucho trabajo y lo podéis estorbar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada